رویدادها آرشیو خبر ها
نابودی در ایتالیا

نابودی در ایتالیا

فوتبال ایتالیا در حال ناپدید شدن از اروپاست. کمبود پول و 9 سال سلطه بلامنازع یووه در فوتبال ایتالیا باعث عقب‌ماندگی بسیاری از باشگاه‌ها در کشور شده است؛ همان‌ها‌ که هرگز نتوانستند از این سیطره خود را بیرون بکشند. بازی در این زمین و استمرارِ این درجا زدن تنها عایدی‌اش غرق شدن کامل فوتبال ایتالیا و تنزل به سطوح نازل و درجه دوم در قاره اروپاست.

 

صحبت های بالا بخشی از مصاحبه ی، Mario Sconcerti خبرنگار معتبر ایتالیایی است. وی در ادامه گفت:

 

سرنوشت پاری‌سنت‎‌ژرمن، منچستر سیتی بعد از ورود مالکان متمول و جدیدشان را ببینید. آنها پیش از آن بر کجای فوتبال اروپا ایستاده بودند؟ امروز اوضاع‌شان چگونه است؟ میلانِ برلوسکونی را به یاد بیاورید؛ آنها همیشه بر بام فوتبال اروپا بودند اما امروز برای بازگشتی ساده به سطح اول فوتبال اروپا ناتوانند. باشگاه‌هایی مثل میلان چاره‌ای ندارند جز اینکه به سطح اول اقتصادی بازگردند. میلان باید دوباره یکی از مراکز اصلی تجارت در فوتبال شود. باید بپذیریم که فوتبال منهای پول محتوم به سقوط است و این صنعت بنیان‌های فوتبال را تماماً بلعیده است. حتی معتقدم یووه نیز به خاطر تبعات اقتصادی ناشی از کووید نتوانست آنطور که باید تیمش را تقویت کند تا اینچنین مقابل پورتو زانو بزند و در ایتالیا نیز قافیه را به رقیب سنتی‌اش واگذار کند.

 

او افزود:

 

با این حال تزریق منابع مالی و تمهیدات اقتصادی اگرچه گام نخست در احیای فوتبال باشگاهی و به تبع آن تیم ملی در ایتالیا است اما به تنهایی کافی نیست. در فوتبال اروپا دست‌کم 15 باشگاه ثروتمند فعال است که از میان آنها تنها چند باشگاه اغلب قهرمانی را دست به دست می‌کنند و الباقی دست‌شان از جام کوتاه می‌ماند. پس مشکل کجاست؟ !

 

Mario Sconcerti در بخش پایانی صحبت هایش گفت:

 

معتقدم ذهنیت و هدف‌گذاری‌های فوتبال ایتالیا نیازمند یک خانه‌تکانی اساسی است. آیا مطمئن هستیم که سیستم پرورش بازیکنان جوان‌مان که سالهاست تغییری در آن داده نشده همچنان برای نسل جدیدی که در این دوره فوتبال بازی می‌کنند یا نونهالانی که در حال ورود به این مسیر هستند، مناسب است؟ به جد معتقدم باید یک بازنگری بنیادین در سیستم و برنامه‌‎های کاورچانو (مرکز آموزش و مقر فنی فدراسیون فوتبال ایتالیا که در منطقه کاورچانو در فلورانس ایتالیا است) بیاندازیم و تغییرات اساسی در آن انجام دهیم و با مطالعه و برنامه‌ریزی‌های فوری و البته عمیق از سقوط بیشتر فوتبال ایتالیا در رده‌های ملی و باشگاهی جلوگیری کنیم.

 
ارسالی از : حامد وحیدی / جامعه ی مجازی هواداران باشگاه یوونتوس در ایران


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: